ברשימות הבחירה, ניווט עם החצים למעלה ולמטה בין האפשרויות

נגישות - טרמינל 3

מידע לנוסעים נעזרים - טרמינל 3 מוצגות 15 תוצאות

ליווי וסיוע לנוסעים נעזרים
על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במדינת ישראל, האחריות לטיפול בנוסעים נעזרים ובכבודתם החל מכניסתם למבנה הטרמינל, או מרגע ירידתם מהמטוס, חלה על חברת התעופה עמה טסים הנוסעים. אי לכך, בפועל ניתן השירות, בנמל תעופה בן-גוריון, ע"י חברות שירותי הקרקע (Handling).
רשות שדות התעופה אחראית למתן תשתית פיזית לפעילות נותני השירות לנוסעים נעזרים, על פי חוק.
השירות כולל ליווי וסיוע לנוסעים הנעזרים בהיותם ב"תהליך נוסעים".
לקבלת השירות יש לעדכן את חברת התעופה מבעוד מועד ובטרמינל לפנות אל חברת שירותי הקרקע אשר מספקת שירותים לחברת התעופה עימה טסים הנוסעים. 

בהתאם להוראות החוק קיימים בחלק מדלפקי השירות מערכות עזר מסוג לולאת השראה לאנשים עם מוגבלות בשמיעה.
המערכות המותקנות בנתב"ג מיועדות לאנשים עם מכשיר שמיעה וכן המערכת כוללת אפרכסת המאפשרת שימוש גם לכאלה שאינם מצוידים במכשיר שמיעה או רכיב טלקויל במכשיר השמיעה.
הנהלת נתב"ג התקינה מערכות אלה בדלפקים רבים בכלל אולמות הטרמינל כדלקמן:

  • דלפקי רישום לטיסה
  • דלפקי בידוק ביטחוני
  • דלפקים בשערי היציאה
  • דלפקי ביקורת גבולות
  • דלפקי מודיעין
  • דלפקי איתור כבודה
  • כל עמדה בה מותקנת לולאת השראה מסומנת בשילוט המקובל.
  • חברות שירותי הקרקע הנותנות שירות בנתב"ג:
    - לאופר תעופה – GHI
    - חברת QAS
    - חברת איירו הנדלינג
    - אל על (מספקת את השירות בטיסותיה)

  • חניה לטווח קצר:

    בכל חניוני הנמל החניה עד 5 שעות חינם לבעלי תג חניה לנכה בתוקף  ומאושר ע"י משרד התחבורה.
    זמן החניה מעבר ל – 5 השעות הראשונות , כרוך בתשלום בהתאם לתעריפי החניון בו חונה הרכב.

    *הפטור מתשלום ניתן לבעל התג בלבד ובתנאי שיש התאמה למספר הרכב הרשום בתג החניה לנכה.

    על פי חוק חניה לנכים, התשנ"ד-1993, תג החניה עומד לשימושו האישי של הנכה בלבד. השימוש בתג החניה לנכה מותר אך ורק כאשר הנכה נוהג או נוסע ברכב עם מלווה. אדם לא מורשה העושה שימוש בתג עובר עבירה פלילית שלצידה צפוי לקנס

    כיצד מקבלים את הפטור מתשלום:

    1. יש לנסוע למחסומי היציאה מהחניון בכל אחד מהנתיבים
    2. יש ללחוץ על לחצן העזרה (אינטרקום) במכונת התשלום או לצלצל לבקרה מהנייד:03-9752550,
      שלוחה 4.
    3. בהתאם להוראת הבקר יש להציג את תג החניה לנכה במקום המיועד
    4. לאחר בדיקה מהירה של פרטי התג, פרטי הרכב ומשך זמן החניה, יינתן הפטור מתשלום באמצעות פתיחת המחסום למעבר חופשי.


    חניה לטווח ארוך (מעל 24 שעות):

    אין חניה חינם לבעלי תג חניה לנכה אשר מחנים את רכבם לטווח ארוך.

    חניה מעל 5 שעות נדרשת בתשלום לפי תעריפי החניון.

    בחניונים מסומנים מקומות חניה לנכים על פי התקן הנדרש ובסמוך ככל הניתן למקומות השירות.

    התשלום הינו בהתאם לתעריפי החניון בו חונה הרכב.

    *הקלה במקום חניה לטווח ארוך לבעלי תג חניה לנכה עם סמל כסא גלגלים (תו כחול) בלבד:
    ניתן להסדיר חנייה לנוסעים בעלי תג חניה כחול (עם סמל כיסא גלגלים) בחניון הצמוד לטרמינל 3, בתנאי תשלום הזהים לאלו שבחניון הראשי לטווח ארוך.

    כיצד מקבלים את הפטור מתשלום:

    1. יש לנסוע למחסומי היציאה מהחניון בכל אחד מהנתיבים.
    2. יש ללחוץ על לחצן העזרה (אינטרקום) במכונת התשלום או לצלצל לבקרה מהנייד: 03-9752550,
      שלוחה 4.
    3. בהתאם להוראת הבקר יש להציג את תג החניה לנכה במקום המיועד.
    4. לאחר בדיקה מהירה של פרטי התג, פרטי הרכב ומשך זמן החניה, יינתן הפטור מתשלום באמצעות פתיחת המחסום למעבר חופשי.


    מידע נוסף:

    • החיוב הינו בהתאם לתעריפי החניון.
    • למידע נוסף ניתן להתקשר לבקרת חניונים בטלפון 03-9752551 , 03-9752550.
    • המעברים בחניונים כוללים הנמכות מדרכה במקומות המיועדים לכך.
    • בכל החניונים יש מעליות מורחבות ונגישות.
    • שאטלים – כל האוטובוסים המסיעים נוסעים נגישים לאוכלוסיות הנעזרות בהתאם לתקנות.

        ניתן לבקש את עזרת הנהג בכל עת.

  • נוסעים אשר יציגו בפני נותני השירות בנמל התעופה בן גוריון אחת מתעודות פטור מעמידה בתור, דיגיטלית או קשיחה יקבלו טיפול כנדרש.

  • קיים פס מוביל מנחה נוסעים נעזרים מהכניסה בקומה 3 לשער 32 ישירות אל העמדה המיוחדת לשירות נוסעים נעזרים (הזקוקים לליווי מיוחד או לכסא גלגלים) בתוך אולם הצ'ק אין (רישום לטיסה). להזמנת נציגי השירות של חברת שירותי הקרקע יש לפנות אל הנציגים בעמדה זו.

    עם הודעה מראש לחברת התעופה, ניתן לעשות שימוש בכיסא גלגלים אישי. בשער העלייה למטוס יוחלף הכיסא האישי לכיסא מותאם למעבר בתוך המטוס.

  • לאחר הזמנת שירות הסיוע מחברת שירותי הקרקע (נציגי חברת התעופה), ילוו ויסייעו הנציגים לאורך מסלול נוסעים יוצאים לרבות במעבר הבידוק הביטחוני וברישום לטיסה.

    עמדת אחראי/ת בדלפקי הצ'ק אין משולטת בסימן הלוגו של שירות לנעזרים והיא העמדה בה ניתן השירות לנוסעים בעלי מוגבלויות, בעלי הזכאות לפטור מעמידה בתור או המלווים שלהם.

  • באולם הבידוק לכבודות יד קיים מסלול בדיקה ייעודי לנוסעים נעזרים.
    נושאי קוצב לב נדרשים להציג תעודת קוצב לב רשמית מבית החולים בה רשום שם המושתל, מועד ההשתלה ושם המוסד הרפואי. לחלופין, יוצג מסמך מרופא מטפל ובו רשומים הפרטים האמורים.
    על בעלי שתלים תוך גופיים, שלא יכולים לעבור בשער המגנומטר מסיבות רפואיות, להצטייד בתעודה רשמית תומכת מבית החולים בה רשומים שם המושתל, מועד ההשתלה ושם המוסד הרפואי. לחלופין, יוצג מסמך מרופא מטפל בו רשומים הפרטים האמורים.
    למגיעים עם כסאות גלגלים ולבעלי פרוטזות מתכת תבוצע בדיקה ידנית ללא צורך במעבר בשער לגילוי מתכות.

  • בביקורת הדרכונים ישנן עמדות נגישות ודלפקים נגישים לנוסעים בעלי מוגבלויות המסומנות בשילוט אוניברסלי. 

  • לאחר ביקורת דרכונים המשך ליווי הנוסעים הנעזרים יעשה באמצעות רכב חשמלי (באגי) וישירות אל שער העלייה למטוס.
    עמדת הרכבים החשמליים ממוקמת מיד לאחר ביקורת הדרכונים ומצויידת בכסאות המתנה מותאמים ובטלפון לטובת התקשרות עם נציגי חברות שירותי הקרקע.
    מומלץ להזמין את השירות בעת הרישום לטיסה (צ'ק-אין).

  • המעברים באזור החנויות הפטורות ממכס מורחבים ומותאמים לנוסעים נעזרים.

  • עליה למטוס שמחובר לשרוול: בראש התור על כסא גלגלים מותאם למקום המושב.
    עליה למטוס החונה בעמדת חניה מרוחקת: בליווי נציג חברת התעופה ברכב "אל עלית" אל המטוס. 

  • למגיעים ברכב פרטי
    חנייה לטווח קצר:

    בחניה לטווח קצר ניתן פטור לנכים עד 5 שעות חניה בהצגת תעודת נכה, רישיון נהיגה ורישיון רכב תואם ביציאה מהחניון.

    חנייה לטווח ארוך:
    ניתן להסדיר חנייה לנוסעים בעלי תו כחול (כיסא גלגלים) בחניון קצר טווח, צמוד טרמינל 3, בתנאי תשלום הזהים לאלו שבחניון לחנייה ארוכת טווח.
    יש לגשת לחניון המרכזי לטווח ארוך ולהציג בעמדת המודיעין בחניון תו נכה ואישורים נדרשים, אצל הנציגים המאיישים. הנציגים ימסרו אישור חניה בכתב לתאריכים המבוקשים.
    רכב שלא הוסדרה חנייתו ייגרר.
    החניה מותרת במקום מסומן המיועד לנכים בלבד.
    החיוב בהתאם לתעריפי עלות החניה לטווח ארוך.
    למידע נוסף ניתן להתקשר לבקרת חניונים בטלפון 03-9752550/1, שלוחה 4.

    למגיעים באוטובוס
    בקומה 2 ניתן להגיע מכביש הגישה לנוסעים יוצאים אל אולם הצ'ק אין באופן עצמאי או בסיוע המלווים האישיים.

    למגיעים ברכבת
    במפלס הרכבת מעליות ודרגנועים.

  • רשות שדות התעופה מפעילה בנתב"ג שאטל - שירות הסעה פנימי ללא תשלום.
    השירות מופעל באמצעות אוטובוסים מרווחים ומונגשים להסעת נוסעים נעזרים על פי תקנות משרד התחבורה.
    למידע נוסף ראו בעמוד שירות הסעה פנימי.

  • לשינוע כבודה בעגלות ניתן להזמין שירות סבלים מיוחד, השירות כרוך בתשלום.

    קישור לאתר החברה

  • אזור שירות לבעלי חיים המיועד לכלבי נחייה או כלבים לתמיכה רגשית ובעליהם. 
    חדר השירות תוכנן במיוחד לאירוח נוסעים וחיות שירות.
    החדר מאובזר בכיור, צינור שטיפה, מתקן לאיסוף צואה, דשא סינטטי וכסאות ישיבה.
    נוסעים הנדרשים לסיוע על מנת להגיע למתחם, יפנו לדלפק המודיעין באזור הדיוטי פרי. 
    מיקום: 
    בשלוחה E קרוב למתחם שירותים נגיש.
    שעות פעילות:
    המתחם פתוח 24/7.