ברשימות הבחירה, ניווט עם החצים למעלה ולמטה בין האפשרויות

נגישות - טרמינל 1

מידע לנוסעים נעזרים - טרמינל 1 מוצגות 12 תוצאות

ליווי וסיוע לנוסעים נעזרים
על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במדינת ישראל, האחריות לטיפול בנוסעים נעזרים ובכבודתם החל מכניסתם למבנה הטרמינל, או מרגע ירידתם מהמטוס, חלה על חברת התעופה עמה טסים הנוסעים. אי לכך, בפועל ניתן השירות, בנמל תעופה בן-גוריון, ע"י חברות שירותי הקרקע (Handling).
רשות שדות התעופה אחראית למתן תשתית פיזית לפעילות נותני השירות לנוסעים נעזרים, על פי חוק.
השירות כולל ליווי וסיוע לנוסעים הנעזרים בהיותם ב"תהליך נוסעים".
לקבלת השירות יש לעדכן את חברת התעופה מבעוד מועד ובטרמינל לפנות אל חברת שירותי הקרקע אשר מספקת שירותים לחברת התעופה עימה טסים הנוסעים.

בהתאם להוראות החוק קיימים בחלק מדלפקי השירות מערכות עזר מסוג לולאת השראה לאנשים עם מוגבלות בשמיעה.
המערכות המותקנות בנתב"ג מיועדות לאנשים עם מכשיר שמיעה וכן המערכת כוללת אפרכסת המאפשרת שימוש גם לכאלה שאינם מצוידים במכשיר שמיעה או רכיב טלקויל במכשיר השמיעה.
הנהלת נתב"ג התקינה מערכות אלה בדלפקים רבים בכלל אולמות הטרמינל כדלקמן:

  • דלפקי רישום לטיסה
  • דלפקי בידוק ביטחוני
  • דלפקים בשערי היציאה
  • דלפקי ביקורת גבולות
  • דלפקי מודיעין
  • דלפקי איתור כבודה

כל עמדה בה מותקנת לולאת השראה מסומנת בשילוט המקובל.

  • טיסות פנים ארציות:
    לאופר תעופה – GHI / ישראייר
    איירו הנדלינג / ארקיע

    טיסות בינלאומיות:
    לאופר תעופה – GHI
    חברת QAS
    איירו הנדלינג
    אל על (מספקת את השירות בטיסותיה)

    שימו לב, יש לעדכן את חברת התעופה מבעוד מועד כי הנכם נוסעים נעזרים.

    • חניה לטווח קצר:

      בכל חניוני הנמל החניה עד 5 שעות חינם לבעלי תג חניה לנכה בתוקף  ומאושר ע"י משרד התחבורה.
      זמן החניה מעבר ל – 5 השעות הראשונות , כרוך בתשלום בהתאם לתעריפי החניון בו חונה הרכב.

      *הפטור מתשלום ניתן לבעל התג בלבד ובתנאי שיש התאמה למספר הרכב הרשום בתג החניה לנכה.

      על פי חוק חניה לנכים, התשנ"ד-1993, תג החניה עומד לשימושו האישי של הנכה בלבד. השימוש בתג החניה לנכה מותר אך ורק כאשר הנכה נוהג או נוסע ברכב עם מלווה. אדם לא מורשה העושה שימוש בתג עובר עבירה פלילית שלצידה צפוי לקנס

      כיצד מקבלים את הפטור מתשלום:

      1. יש לנסוע למחסומי היציאה מהחניון בכל אחד מהנתיבים
      2. יש ללחוץ על לחצן העזרה (אינטרקום) במכונת התשלום או לצלצל לבקרה מהנייד:03-9752550,
        שלוחה 4.
      3. בהתאם להוראת הבקר יש להציג את תג החניה לנכה במקום המיועד
      4. לאחר בדיקה מהירה של פרטי התג, פרטי הרכב ומשך זמן החניה, יינתן הפטור מתשלום באמצעות פתיחת המחסום למעבר חופשי.


      חניה לטווח ארוך (מעל 24 שעות):

      אין חניה חינם לבעלי תג חניה לנכה אשר מחנים את רכבם לטווח ארוך.

      חניה מעל 5 שעות נדרשת בתשלום לפי תעריפי החניון.

      בחניונים מסומנים מקומות חניה לנכים על פי התקן הנדרש ובסמוך ככל הניתן למקומות השירות.

      התשלום הינו בהתאם לתעריפי החניון בו חונה הרכב.

      *הקלה במקום חניה לטווח ארוך לבעלי תג חניה לנכה עם סמל כסא גלגלים (תו כחול) בלבד:
      ניתן להסדיר חנייה לנוסעים בעלי תג חניה כחול (עם סמל כיסא גלגלים) בחניון הצמוד לטרמינל 3, בתנאי תשלום הזהים לאלו שבחניון הראשי לטווח ארוך.

      כיצד מקבלים את הפטור מתשלום:

      1. יש לנסוע למחסומי היציאה מהחניון בכל אחד מהנתיבים.
      2. יש ללחוץ על לחצן העזרה (אינטרקום) במכונת התשלום או לצלצל לבקרה מהנייד: 03-9752550,
        שלוחה 4.
      3. בהתאם להוראת הבקר יש להציג את תג החניה לנכה במקום המיועד.
      4. לאחר בדיקה מהירה של פרטי התג, פרטי הרכב ומשך זמן החניה, יינתן הפטור מתשלום באמצעות פתיחת המחסום למעבר חופשי.


      מידע נוסף:

      • החיוב הינו בהתאם לתעריפי החניון.
      • למידע נוסף ניתן להתקשר לבקרת חניונים בטלפון 03-9752551 , 03-9752550.
      • המעברים בחניונים כוללים הנמכות מדרכה במקומות המיועדים לכך.
      • בכל החניונים יש מעליות מורחבות ונגישות.
      • שאטלים – כל האוטובוסים המסיעים נוסעים נגישים לאוכלוסיות הנעזרות בהתאם לתקנות.

          ניתן לבקש את עזרת הנהג בכל עת.

  • להזמנת נציגי השירות של חברת שירותי הקרקע בטרמינל 1 יש להגיע לעמדת הנוסעים הנעזרים (הזקוקים לליווי מיוחד או לכסא גלגלים) אשר ממוקמת בתוך הטרמינל בסמוך לשער 3.

    שימו לב!
    בין התאריכים 21.02.22-07.03.22 נוסעים נעזרים המגיעים לטיסות פנים ארציות יפנו לעמדת נעזרים אשר תמוקם סמוך לשער 2.

  • נוסעים אשר יציגו בפני נותני השירות בנמל התעופה בן גוריון אחת מתעודות פטור מעמידה בתור, דיגיטלית או קשיחה יקבלו טיפול כנדרש.

  • מול שער 2 ממוקמת בתוך הטרמינל עמדת אלפא נגישה.

  • לאחר הזמנת שירות הסיוע מחברת שירותי הקרקע (נציגי חברת התעופה), ילוו הנוסעים לאורך מסלול "נוסעים יוצאים" לרבות במעבר הבידוק הביטחוני, ברישום לטיסה ובביקורת הגבולות.

  • בליווי נציגי חברת התעופה.
    באזור זה קיימים מעברים מורחבים המותאמים לנוסעים נעזרים.

  • באולם הבידוק לכבודות יד תינתן קדימות לנוסעים נעזרים.
    נושאי קוצב לב נדרשים להציג תעודת קוצב לב רשמית מבית החולים בה רשום שם המושתל, מועד ההשתלה ושם המוסד הרפואי. לחלופין, יוצג מסמך מרופא מטפל ובו רשומים הפרטים האמורים.
    על בעלי שתלים תוך גופיים, שלא יכולים לעבור בשער המגנומטר מסיבות רפואיות, להצטייד בתעודה רשמית תומכת מבית החולים בה רשומים שם המושתל, מועד ההשתלה ושם המוסד הרפואי. לחלופין, יוצג מסמך מרופא מטפל בו רשומים הפרטים האמורים.
    למגיעים עם כסאות גלגלים ולבעלי פרוטזות מתכת תבוצע בדיקה ידנית ללא צורך במעבר בשער לגילוי מתכות.

  • הנוסעים ילוו על ידי נציגי חברת התעופה ויועברו אל המטוס או ממנו באמצעות רכב "אל עלית".

    לתשומת הלב
    בין התאריכים 21.02.22-07.03.22 נוסעים נעזרים בטיסות בינלאומיות אשר אינם נזקקים לרכב "אל עלית" (מבוגרים המתקשים לרדת במדרגות / משפחות עם ילדים קטנים) ילוו על ידי עובדי "שירות לנוסעים" לשער 34 להעברה לטרמינל 3.

  • רשות שדות התעופה מפעילה בנתב"ג שאטל - שירות הסעה פנימי ללא תשלום.
    השירות מופעל באמצעות אוטובוסים מרווחים ומונגשים להסעת נוסעים נעזרים על פי תקנות משרד התחבורה.
    למידע נוסף ראו בעמוד שירות הסעה פנימי.

  • לשינוע כבודה בעגלות ניתן להזמין שירות סבלים מיוחד, השירות כרוך בתשלום.