ברשימות הבחירה, ניווט עם החצים למעלה ולמטה בין האפשרויות

נגישות

מידע לנוסעים נעזרים מוצגות 11 תוצאות

ליווי וסיוע 
רשות שדות התעופה אחראית על פי חוק להקמת התשתית הנדרשת לפעילות נותני השירות לנוסעים בעלי מוגבלות.
על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במדינת ישראל, האחריות לטיפול בנוסעים נעזרים ובכבודתם החל מכניסתם למבנה הטרמינל, או מרגע ירידתם מהמטוס, חלה על חברת התעופה עמה טסים הנוסעים. אי לכך, השירות בנמל תעופה רמון ניתן בפועל על ידי חברות שירותי הקרקע (Handling).
השירות כולל ליווי וסיוע לנוסעים הנעזרים בהיותם ב"תהליך נוסעים".

בטיסות פנים ארציות, השירות ניתן על ידי חברות התעופה ארקיע וישראייר.
יש להודיע מראש לחברת התעופה:
להנחיות ארקיע - לחצו כאן.
להנחיות ישראייר - לחצו כאן.

  • ניתן ליצור קשר עם נציגי השירות של חברות התעופה / שירותי הקרקע באמצעות עמדת הנעזרים הטלפונית, בעלת טלפון מונגש, הממוקמת בכניסה לטרמינל (סמוך לשער 31).

  • בנמל התעופה רמון קיימות עמדות אלפא, כרטוס ידני, עמדת ביקורת גבולות ביומטרית וטלפון מותאמים לנוסעים נעזרים.

  • ברחבי הטרמינל מותקנת מערכת Right Hear לשימוש נוסעים נעזרים.

  • בהתאם להוראות החוק מותקנות, בחלק מדלפקי השירות, מערכות עזר מסוג "לולאת השראה" לאנשים עם מוגבלות בשמיעה. המערכות מותקנות במיקומים שונים באולמות הטרמינל כגון:

    • דלפקי "אחראי משמרת" לרישום לטיסה פ"א
    • דלפק רישום לכרטיס "אלפא"
    • דלפקים בשערי היציאה
    • דלפק ביקורת גבולות
  • לאחר הזמנת שירות הסיוע מחברת שירותי הקרקע/נציגי חברות התעופה, ילוו הנוסעים לאורך מסלול נוסעים יוצאים לרבות במעבר הבידוק הביטחוני וברישום לטיסה.

  • באזור הבידוק לכבודות היד בנמל תעופה רמון, קיימת כניסה ייעודית לנוסעים נעזרים.
    נושאי קוצב לב נדרשים להציג תעודת קוצב לב רשמית מבית החולים, בה רשום שם המושתל, מועד ההשתלה ושם המוסד הרפואי.
    לחלופין, ניתן להציג מסמך מרופא מטפל ובו רשומים הפרטים האמורים.
    בעלי שתלים תוך גופיים, שאינם יכולים לעבור בשער המגנומטר מסיבות רפואיות, נדרשים להצטייד בתעודה רשמית תומכת מבית החולים, בה רשום שם המושתל, מועד ההשתלה ושם המוסד הרפואי. לחלופין, ניתן להציג מסמך מרופא מטפל ובו רשומים הפרטים האמורים.
    נוסעים נעזרים שהינם בעלי כסאות גלגלים יקבלו קדימות בבדיקה הביטחונית.

  • בליווי של נציגי חברת התעופה, במעבר דרך אולם נוסעים יוצאים ולשער העלייה למטוס.
    המעברים באזור החנויות הפטורות ממכס מורחבים ומותאמים לנוסעים נעזרים.

  • הנוסעים ילוו על ידי נציגי חברת התעופה ויעברו אל המטוס או ממנו באמצעות רכב אמבוליפט.

    • חניה: קיימות עמדות חנייה לבעלי תו נכה בחניון הממוקם מול הטרמינל.
    • מונית מונגשת: להזמנת מונית מונגשת יש לפנות לסדרן המוניות בחזית הטרמינל בסמוך לשער 34.
    • אוטובוס מונגש: ניתן להזמין אוטובוס מונגש בתיאום מראש בדלפק חברת "אגד" הממוקם מחוץ לאולם הנוסעים הנכנסים
      או בטלפון 03-9143737.
  • טלפון לפניות בנוגע להסדרי נגישות בנמל התעופה: 050-9753873
    רכזת הנגישות: מיטל חלאוי
    דוא"ל: meitalha@iaa.gov.il