ברשימות הבחירה, ניווט עם החצים למעלה ולמטה בין האפשרויות

חניונים בנתב"ג | רשות שדות התעופה

חניונים מוצגות 7 תוצאות

רשות שדות התעופה מפעילה במתחם נתב"ג מערך חניונים לטווח קצר ולטווח ארוך.
ביצוע תשלום בכל החניונים אפשרי באמצעות: כרטיסי אשראי, מטבע ישראלי ומטבע חוץ.
להלן מידע מפורט על החניונים והשירותים הנלווים בתחום הנמל:
ניתן להתעדכן גם בשילוט המוצב בנמל ו/או להיעזר באנשי הצוות בחניון.

 

  • טרמינל 3:
    החניון מחולק לשני מתחמים, מבנה מזרחי - חניון הפרדס; מבנה מערבי - חניון כרם.

    חנייה מעל 24 שעות בחניון זה מותרת, למעט עונת השיא מהתאריך 15.06 ועד התאריך 31.10 שבה החנייה מעל 24 שעות אסורה!
    רכב החונה מעל 24 שעות בעונת השיא ייגרר ובעליו יישאו בהוצאות הגרירה ו/או בעלות חניה בסך 135 ₪.

    חשוב לציין, בשל צרכים תפעוליים אפשרות החניה לטווח ארוך בחניון זה עלולה להשתנות מעת לעת. יש להתעדכן בשילוט בכניסה לחניון או להתקשר לחדר הבקרה בטלפון שמספרו 03-9752550.

    תעריף חניה לטווח קצר:
    תעריף לשעה ראשונה ₪20.
    כל רבע שעה נוספת ₪5.

    תעריף מקסימום ליום ₪90
    20 ₪ לכל שעה נוספת (תעריף מקסימום ליממה-90 ₪).

    בעונת השיא מהתאריך 15.06 ועד התאריך 31.10 תעריף מקסימום ליממה- 135 ₪.

  • בנתב"ג מופעלים מספר חניונים לטווח ארוך אשר נפתחים לציבור בהתאם לזמינות מקום החניה.
    שלטי הכוונה מוצבים בכבישי הנמל ומכוונים לחניון הפנוי והזמין.
    אין צורך להתעדכן טרם ההגעה לנמל התעופה בזמינות החניון לטווח ארוך.

    חניון 15:

    חניון 15 הוא החניון לטווח הארוך הראשי בנתב"ג, פעיל 24/7.
    ניתן להגיע אל החניון וממנו אל טרמינל 3 באמצעות שירות הסעה פנימי חינמי (שאטל) שפעיל 24/7.
    ההסעות יוצאות בתדירות של בין 10-20 דקות.
    בטרמינל 3 ממוקמת תחנת השאטל בקומה G בסמוך לשער יציאה 01, קופת תשלום לחניה מותקנת גם בתחנת ההסעה.

    תעריף חניה:
    חניה באזור לא מקורה:
    45 ₪ ליממה.
    כל שעה נוספת מעבר לכך 10 ₪.
    (תעריף מקסימום ליממה 45 ₪).
    חניה באזור מקורה:
    80 ₪ ליממה.
    כל שעה נוספת מעבר 14 ₪.
    (תעריף מקסימום ליממה 80 ₪).

    חניונים באזור תפעול מזרחי: חניונים 21, 22:

    * חניונים 21 ו-22 הם חניונים חלופיים לטווח ארוך עבור הטסים מטרמינל 1.

    * החניונים נפתחים לציבור בהתאם לזמינות מקום החניה.
    שלטי הכוונה מוצבים בכבישי הנמל ומכוונים לחניון הפנוי והזמין.
    אין צורך להתעדכן טרם ההגעה לנמל התעופה בזמינות החניון לטווח ארוך.

    * ניתן להגיע אל החניון וממנו לטרמינל 1 באמצעות שירות הסעה פנימי חינמי (שאטל) הפעיל 24/7.
    ההסעות יוצאות בתדירות של בין 10-20 דקות.

    * בעת נחיתה בטרמינל 3: תחנת השאטל ממוקמת בקומה G בסמוך לשער יציאה 01 ומסומנת בשלט המציין את מס' החניון.

    * בעת נחיתה בטרמינל 1 (טיסות פנים ארציות): תחנת השאטל ממוקמת בסמוך לשער 4 ומסומנת בשלט.

    תעריף חניה:
    45 ₪ ליממה.
    כל שעה נוספת מעבר לכך 10 ₪.
    (תעריף מקסימום ליממה 45 ₪).

    חניונים באזור תפעול מערבי: חניונים 26, 28:

    * חניונים 26 ו-28 הם חניונים חלופיים לטווח ארוך.

    * החניונים נפתחים לציבור בהתאם לזמינות מקום החניה.
    שלטי הכוונה מוצבים בכבישי הנמל ומכוונים לחניון הפנוי והזמין.
    אין צורך להתעדכן טרם ההגעה לנמל התעופה בזמינות החניון לטווח ארוך.

    * ניתן להגיע אל החניון וממנו לטרמינל 3 באמצעות שירות הסעה פנימי חינמי (שאטל) הפעיל 24/7.
    ההסעות יוצאות בתדירות של בין 10-20 דקות.
    תחנת השאטל ממוקמת במפלס הכניסה והיציאה (G) מהטרמינל, בסמוך לשער יציאה 01 ומסומנת בשלט המציין את מס' החניון.

    תעריף חניה:
    45 ₪ ליממה.
    כל שעה נוספת מעבר לכך 10 ₪.
    (תעריף מקסימום ליממה 45 ₪).

    מידע שימושי נוסף:
    • טרם ההגעה לרכב רצוי לשלם בקופות המוצבות ברחבי החניונים ובתחנות ההסעה, יש לשמור את כרטיס החנייה עד ליציאה מהחניון.
    • יציאה מהחניונים אפשרית באמצעות כרטיס החנייה המשולם בלבד.
    • בנתיבי היציאה מהחניון ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי בלבד.
    • בחניון קיימים שלטים המכוונים למקומות פנויים ולחניות עבור נוסעים נעזרים. 
    • לכל מידע נוסף ניתן לפנות לחדר הבקרה באמצעות אינטרקום המותקן במכונות התשלום האוטומטיות.
    • בחניונים אלו ניתן לקבל שירות התנעת רכב– השירות אינו כרוך בתשלום. לשם כך ניתן ליצור קשר עם חדר הבקרה באמצעות האינטרקום המותקן במכונות התשלום האוטומטיות.

     

     

     

  • טרמינל 1:
    החניון משמש לחניה לטווח קצר וטווח ארוך.
    דרכי הגעה לחניון:
    על כביש הגישה הראשי אל טרמינל 1, יש לעקוב אחר השילוט המכוון אל חניון טרמינל 1.

    תעריף חניה לטווח קצר:
    שעה ראשונה 18 ₪.
    כל רבע שעה נוספת או חלק ממנה 4 ₪.
    מקסימום ליממה 45 ₪.

    תעריף חניה לטווח ארוך:
    45 ₪ ליממה.
    10 ₪ לכל שעה נוספת. 
    (תעריף מקסימום ליממה -45 ₪)  

    המלצות לחונים בחניון:
    • יש לשמור את כרטיס החנייה עד ליציאה מהחניון.
    • יציאה מהחניונים אפשרית באמצעות כרטיס החנייה המשולם בלבד.
    • בתחום החניון שימו לב אל שלטי ההכוונה למקומות פנויים ולחניות עבור אנשים עם מוגבלות.
    • בנתיבי היציאה מהחניון ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי בלבד.

  • יש לפנות לחדר הבקרה הממוקם בסמוך לנתיבי היציאה מהחניון לטווח קצר בטרמינל 3, "חניון כרם", בטלפון: 03-9752550, שלוחה 4.

    אפשרויות ביצוע תשלום:
    כרטיס אשראי, מטבע ישראלי ומטבע חוץ .

  • המשרד ממוקם בסמוך לנתיבי היציאה מהחניון לטווח קצר בטרמינל 3, "חניון כרם", סמוך לחניון הגרירה.
    צוות חדר הבקרה עומד לשירות הציבור 24 שעות ביממה.
    טלפון במשרד לבקרת חניונים: 03-9752550, שלוחה 4.

  • קביעת מקומות לשם עצירה, העמדה וחניה של מוניות בנתב"ג

    קביעת מקומות לשם עצירה, העמדה וחניה של מוניות בנתב"ג- לחצו כאן.

    מדיניות אכיפת עבירות חניה בשטח נמל התעופה בן גוריון

    1. כללי:
    רשות שדות התעופה (להלן: "רש"ת") מודיעה כי בנמל התעופה בן-גוריון (להלן: "נתב"ג"), מתבצעת אכיפה של עבירות תעבורה בתחום החניה וזאת בהתאם לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961 (להלן: "תקנות התעבורה"), בשיעור הקנס הקבוע לעבירות אלה בצו התעבורה (עבירות קנס), התשס"ב-2002 וכמפורט במסמך זה להלן.
    מדיניות האכיפה מבוססת על שלוש תכליות: (א) שמירה על הסדר הציבורי בנתב"ג (ב) מניעת סכנות בטיחותיות הנובעות מהפרעות לתנועה; (ג) מניעת הפרעות תעבורה למשתמשי הדרך, בפרט באזורים הסמוכים לטרמינל 1 ולטרמינל 3 המפורטים במסמך זה להלן.

    מדיניות ביטול הקנסות תהיה בהתאם להנחיה 4.3040 להנחיות היועמ"ש "ביטול הודעות תשלום קנס – הנחיה לתובעים".

    2. שעות ומקומות של פעילות האכיפה:

    2.1 שעות
    האכיפה, באמצעות הטלת קנסות, תתבצע באופן רציף וללא הפוגות: במשך כל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע. נהג שיחנה את רכבו בנתב"ג שלא בהתאם להוראות הדין, תירשם לו הודעת קנס.

    2.2 מקומות בהם תתבצע האכיפה :

    2.2.1 רחובות הסמוכים לטרמינל 1: מבצע דני, עגור, שלדג, שדרות העליה, סייפן, דיה, בז, דרור, נשר, ינשוף, עיט, דרך חטיבה 8, האירוסים כלנית, רקפת.

    2.2.2 רחובות הסמוכים לטרמינל 3: יעף, טיסן, נתיב, תמר, גפן, שדרות התעופה, , דרך הנוחתים, דרך הממריאים, דרך תחבורה ציבורית, דרך גן, דרך כרם, דרך הטרמינל, כרם, דרך הדרים, חורש, בוסתן, פרדס, רימון, דרך מוניות, דרך רעם, דרך אקליפטוס, ברוש, כנף, אופק, מעוף.

    2.2.3 הרשות תבצע אכיפה במגרשי החניה לטווח קצר (עד 24 שעות) ולטווח ארוך (מעל ל 24 שעות).


    2.2.4 ניתן לחנות במגרשי החניה לטווח קצר בטרמינל 1 ובטרמינל 3 חינם ללא תשלום מרגע הכניסה ועד 15 דקות מהכניסה.


    3. הורדה והעלאה של נוסעים אל/מ הרכב בחזית טרמינל 1 ברחוב מבצע דני – ובחזית טרמינל 3 ברחובות: דרך הנוחתים ודרך הממריאים תעשה בכפוף לאמור להלן:

    3.1 ברחובות מבצע דני , דרך הנוחתים ודרך הממריאים – שבחזית טרמינלים 1 ו- 3 , אסורה כל עצירה וחניה של רכבים פרט לצורך העלאה והורדה של נוסעים (על כבודתם) וזאת בהתאם להוראות תמרורים שהוצבו במקום (תמרורים 818 , 433+ 439). כמו כן, יודגש כי מקומות אלו הינם אזורי קנס מוגדל.
    3.2 העלאה והורדה של נוסעים אל/ מ הרכב תתבצע בזמן המינימלי הנדרש ולאחריה יפנה הנהג את הרכב מהמקום באופן מידי.
    3.3 כמו כן, למען הסר כל ספק, רחובות אלה לא נועדו לצורך המתנה להגעת נוסעים לרכב. המתנה במקום בין שהנהג נמצא ברכב ובין שהנהג אינו נמצא ברכב הינה אסורה.
    3.4 לנוחות הנהגים שמגיעים לנתב"ג ונדרשים להמתין להגעת נוסעים לרכב או להיכנס לטרמינל מכל סיבה שהיא (בכפוף למגבלות הקורונה, כפי שיקבע בהוראות הדין) – מומלץ להשתמש בחניונים, הממוקמים מול חזית טרמינל 3 וטרמינל 1. החנייה בחניונים אלו, לטווח קצר, שלא יעלה על 15 דקות החל ממועד כניסת הרכב לחניון- פטורה מתשלום.

    4. קביעת סדרי עדיפויות לאכיפה:

    4.1 האכיפה תבוצע בכל נתב"ג. תינתן עדיפות לאכיפה במקומות מרובי משתמשי הדרך כגון : אזור חזית טרמינל 1 ברחוב מבצע דני וכן באזורי החזית של טרמינל 3 רחובות הנוחתים והממריאים. יודגש, כי רחוב מבצע דני והרחובות דרך הנוחתים ודרך הממריאים הינם אזורי קנס מוגדל.

    4.2 האכיפה ברחובות הנ"ל תמוקד, בין היתר, כנגד כלי רכב אשר מפריעים לסדר הציבורי בנתב"ג תוך סיכון משתמשי הדרך לרבות: חונים בתחום מעברי חציה, חוסמים נתיבי תנועה, מפריעים לתנועה ויוצרים עומסי תנועה וסיכון לבטיחות הולכי הרגל.

    4.3 תינתן עדיפות לאכיפה כנגד מוניות החונות במקומות שלא הותרה בהם החנייה למוניות ברחבי נתב"ג בפרט למוניות בתפקיד החונות בחניוני פרדס וכרם.

    4. מדיניות האכיפה ביחס לחניית מוניות בנתב"ג :


    4.1 הסעת נוסעים במוניות מנתב"ג הנו שירות הניתן לציבור הנוסעים, בהם תיירים מרחבי העולם ומכאן שלשרות אמין והוגן של הנהג חשיבות רבה.
    4.2 גם תקנות התעבורה מסדירות בפרק השישי את תחום הסעת הנוסעים במוניות בנתב"ג :
    516(ב). לא יסיע אדם ולא ירשה לאחר להסיע מהנמל נוסעים במונית בנסיעת שירות או בנסיעה מיוחדת אלא לפי רשיון שנתנה לו הרשות ובהתאם לתנאיו וכן בהתאם לכללים ולתנאי ההיתר או האישור שניתנו לו לפי הכללים.
    516 (ג) לא יעמיד אדם, לא יחנה ולא ירשה לאחר להעמיד או להחנות רכב אלא בהתאם לכללים.

    ובתקנה 517 נקבע כך:

    517 . "לא ישדל אדם נוסע לנסוע במונית מהנמל או להוביל את מטענו בכל דרך שהיא, לרבות על ידי קריאה, עשיית סימן וכיוצא באלה".


    4.3 מקומות המותרים בחניה, העמדה ועצירה למוניות לרבות מקומות מותרים לאיסוף נוסעים לצורך הסעה במוניו נקבעו על ידי מנהל נתב"ג, בהתאם לסמכותו בסעיף 9 לכללי רשות שדות התעופה (הסעת נוסעים במוניות מנמל התעופה בן גוריון), תשמ"ג – 1983 (להלן: "כללי המוניות"). מקומות אלה מפורסמים באתר האינטרנט של הרשות.

    5. חניית מוניות בתפקיד בחניון פרדס וכרם
    מודגש בזאת כי בהתאם להוראת מנהל הנמל, אסורה כל עצירה וחניה של נהגי מוניות בתפקיד בחניוני פרדס וכרם ונאסר על נהגי מוניות לאסוף או להוריד נוסעים בשטח החניונים. נהג שיעשה כן צפוי לקבל הודעת תשלום קנס בהתאם לתקנה 516 (ג) לתקנות התעבורה וסעיף 9 לכללי המוניות.

    6. אכיפת תקנה 516(ב) לתקנות התעבורה

    6.1 רש"ת מבהירה כי הסעת נוסעים במוניות, אינה מוגבלת כיום למוניות המשתייכות לזכיין הפועל בהרשאה בלעדית בנתב"ג מכח הרשאה שקיבל לכך מאת רש"ת, אלא הסעת נוסעים במוניות מנתב"ג מותרת לכל נהג מונית שמעוניין לבצע זאת ובתנאי שיפעל בהתאם לאמור בכללי המוניות. לאור שכך, לא תתבצע אכיפה של נסיעה ללא היתר כאמור בתקנה 516(ב) לתקנות התעבורה ובסעיף 4 לכללי המוניות.

    6.2 מכח תקנה 516 (ב) לתקנות התעבורה תאכף עברת הסעה במונית ללא אישור.
    נהג שיסרב להציג אישור ו/או שלא יציג את האישור האמור לפקח מטעם רש"ת צפוי לקבל קנס בגין נסיעה ללא אישור כאמור בתקנה 516 (ב) לתקנות התעבורה.

     

    7. גרירת רכבים:
    רש"ת מבהירה כי ברחבי נתב"ג פועל גרר שישמש לגרירת רכבים.
    במקרים בהם רכב יעמוד במקום שהעמדתו אסורה על פי חיקוק או בנסיבות שיש בהן כדי הפרת סדרי תנועה או בטיחותה, או שלדעת שוטר דרושה הרחקתו לשם הסדרת תנועה או לבטיחותה או לבטיחות הציבור - הרכב יגרר למגרש אחסון רכבים.

     

     

     

  • חניה לטווח קצר:

    בכל חניוני הנמל החניה עד 5 שעות חינם לבעלי תג חניה לנכה בתוקף  ומאושר ע"י משרד התחבורה.
    זמן החניה מעבר ל – 5 השעות הראשונות , כרוך בתשלום בהתאם לתעריפי החניון בו חונה הרכב.

    *הפטור מתשלום ניתן לבעל התג בלבד ובתנאי שיש התאמה למספר הרכב הרשום בתג החניה לנכה.

    על פי חוק חניה לנכים, התשנ"ד-1993, תג החניה עומד לשימושו האישי של הנכה בלבד. השימוש בתג החניה לנכה מותר אך ורק כאשר הנכה נוהג או נוסע ברכב עם מלווה. אדם לא מורשה העושה שימוש בתג עובר עבירה פלילית שלצידה צפוי לקנס

    כיצד מקבלים את הפטור מתשלום:

    1. יש לנסוע למחסומי היציאה מהחניון בכל אחד מהנתיבים
    2. יש ללחוץ על לחצן העזרה (אינטרקום) במכונת התשלום או לצלצל לבקרה מהנייד:03-9752550,
      שלוחה 4.
    3. בהתאם להוראת הבקר יש להציג את תג החניה לנכה במקום המיועד
    4. לאחר בדיקה מהירה של פרטי התג, פרטי הרכב ומשך זמן החניה, יינתן הפטור מתשלום באמצעות פתיחת המחסום למעבר חופשי.


    חניה לטווח ארוך (מעל 24 שעות):

    אין חניה חינם לבעלי תג חניה לנכה אשר מחנים את רכבם לטווח ארוך.

    חניה מעל 5 שעות נדרשת בתשלום לפי תעריפי החניון.

    בחניונים מסומנים מקומות חניה לנכים על פי התקן הנדרש ובסמוך ככל הניתן למקומות השירות.

    התשלום הינו בהתאם לתעריפי החניון בו חונה הרכב.

    *הקלה במקום חניה לטווח ארוך לבעלי תג חניה לנכה עם סמל כסא גלגלים (תו כחול) בלבד:
    ניתן להסדיר חנייה לנוסעים בעלי תג חניה כחול (עם סמל כיסא גלגלים) בחניון הצמוד לטרמינל 3, בתנאי תשלום הזהים לאלו שבחניון הראשי לטווח ארוך.

    כיצד מקבלים את הפטור מתשלום:

    1. יש לנסוע למחסומי היציאה מהחניון בכל אחד מהנתיבים.
    2. יש ללחוץ על לחצן העזרה (אינטרקום) במכונת התשלום או לצלצל לבקרה מהנייד: 03-9752550,
      שלוחה 4.
    3. בהתאם להוראת הבקר יש להציג את תג החניה לנכה במקום המיועד.
    4. לאחר בדיקה מהירה של פרטי התג, פרטי הרכב ומשך זמן החניה, יינתן הפטור מתשלום באמצעות פתיחת המחסום למעבר חופשי.


    מידע נוסף:

    • החיוב הינו בהתאם לתעריפי החניון.
    • למידע נוסף ניתן להתקשר לבקרת חניונים בטלפון 03-9752551 , 03-9752550.
    • המעברים בחניונים כוללים הנמכות מדרכה במקומות המיועדים לכך.
    • בכל החניונים יש מעליות מורחבות ונגישות.
    • שאטלים – כל האוטובוסים המסיעים נוסעים נגישים לאוכלוסיות הנעזרות בהתאם לתקנות.

        ניתן לבקש את עזרת הנהג בכל עת.