חיפוש באתר
 

שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג

מנח המסלולים החדש בנתב"ג הינו נמל תעופה חדש מבחינת התשתית האווירית. זהו הפרויקט החשוב ביותר ב - 60 השנים האחרונות בתעופה הישראלית.

routes.jpgמטרות הפרויקט:

 1. העלאת רמת הבטיחות בתעופה – בתום השדרוג תתאפשר הפרדה בטיחותית בין תנועות המטוסים הממריאים
     על מסלול 26 מערבה לבין המטוסים הנוחתים על מסלול 21 מצפון. ההפרדה תשפר, לאין ערוך, את הבטיחות
     בתעופה תוך ניצול יעיל של המרחב האווירי.

 2. הגדלת קיבולת המסלולים בנתב"ג: מסלול 21 יאפשר תנועת מטוסים מוגברת באותו חלון זמן, בצורה בטוחה
     ויעילה.

 3. שדרוג מערכת תאורת המסלולים והתאמת התשתיות.

 4. התאמת המסלולים למטוסים מסוג Airbus A380.

תכנון:

על פי המלצת נציגי ה- FAA והמסקנות שהועלו מסגירת מסלול 21- 30 הוחלט כדלקמן:

הארכת מסלול 08-26 ב - 403 מטר.

בניית מסלול הסעה מרכזי החותך את משולש המסלולים ומהווה מסלול מקביל נוסף למסלול 21 -30      
      ולמסלול 08-26.

יציאות מהירות ולא מהירות ממסלול 08-26 לשם הגדלת הקיבולת, כאשר הפעילות מתבצעת על מסלול זה
      כמסלול יחיד.

חיבור מסלול הסעה K לראש מסלול 08 לאחר הארכתו.

ביטול יציאות מהירות במרכז מסלול 21- 30.

ביצוע מסלול הסעה כהמשך למסלול N.

ביצוע שתי חציות של מסלול 21- 30 אחת במרכז ואחת במערב כהמשך ליציאה ממסלול 26. החציות הללו   
      מגיעות למסלול K ומתחברות אליו.

ביצוע שיקום מסלול הסעה U לכל אורכו.

Routes1.jpg 

מסלול נחיתות 21 הוארך בקילומטר דרומה והורחב על מנת לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ולתנאי מזג האוויר, לשם העלאת הבטיחות בתעופה, להגברת היעילות התפעולית ולהגדלת הקיבולת. 

כל המסלולים בנתב"ג שודרגו. נסללו מסלולי יציאות מהירים ומסלולי הסעה חדשים, בוצעו שטחי אזור בטיחות קצה מסלול, המסלולים הורחבו וחוזקו בהתאם לדרישות הקטגוריה  הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף (מסוג האיירבוס 380) ובוצעו שינויים העומדים בסטנדרטים בינלאומיים מובילים של בטיחות בנמלי תעופה.

במסלולים הותקנו מערכות תאורה מהתקדמות שקיימות היום בנמלי תעופה בינלאומיים, תחנות הכוח בשטח האווירי שודרגו, הורחבו והותאמו לסטנדרטים שנקבעו במערכות המורכבות במסלולים.

נתונים מספריים:

סלילת 22 ק"מ מסלולים.

1,000,000 מטר כבלי תאורת מסלולים.

10,000 גופי תאורה.

50,000 מטר קווי מתח גבוהה.

כ- 1,500,000 טון אספלט ו - 2,000,000 מ"ק עבודות עפר.

פרויקט שדרוג מערך המסלולים אשר תואר לעיל הסתיים בחודש מרץ 2014 .

התעופה הקרקעית בנתב"ג פועלת היום באמצעות תשתית המסלולים החדשה. זהו פרויקט לאומי מרשים ומשמעותי בתולדות התעופה בישראל. פרויקט המכשיר את הגדלת קיבולת המטוסים ומניה וביה את תנועת הנוסעים בנמל התעופה, ועונה על דרישות בטיחות הכרחיות אשר הונחו לפתחה של רשות שדות התעופה כנמל בינלאומי אזורי.