חיפוש באתר
 

זרוע רביעית - E

רשות שדות התעופה נמצאת בעיצומה של מהפכה בתחום התשתיות והבטיחות בתעופה האזרחית בישראל, זאת בשל מגמת העלייה בתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון.

מועצת רשות שדות התעופה אישרה הקמה של הזרוע הרביעית בטרמינל 3 על מנת שניתן יהיה ליישם את החלטת ממשלת ישראל להסכם השמיים הפתוחים ומפאת הגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנמל התעופה בן גוריון. שני הגורמים הללו דורשים תשומות אדירות של משאבים ואת תכנון התעופה מחדש. 

השנה יעברו בנתב"ג, בתעופה הבינלאומית והפנים ארצית, מעל ל - 14 מיליון נוסעים.  רשות שדות התעופה מתכננת את זרוע E בנתב"ג, כדי לתת מענה לתחזית הגידול בתנועת הנוסעים. "הזרוע הרביעית" תתוכנן בדומה לזרועות הקיימות בנתב"ג (BCD) , עם מבנה של שמונה שרוולי עלייה וירידה ממטוסים, שלושה מהם למטוסים רחבי גוף, בהם שני שרוולים להורדה ולעלייה בו זמנית ממטוסים מסוג איירבוס 380 ואחרים. 

בהתאם לתכנית הבינוי ולדרישות התמ"א תוקם הזרוע על שטח של 17 אלף מ"ר, עם שני שערי יציאה קרקעיים לאוטובוסים, 5 רחבות חנייה למטוסים גדולים או שבעה למטוסים קטנים. כמו כן יוקמו טרקלין אירוח לשירות הנוסעים, בתי קפה, חנויות ומעליות לנוסעים נעזרים עם חיבור לאלעלית עבור נוסעים נעזרים בכסאות גלגלים.

הזרוע הרביעית תאפשר את הגדלת הקיבולת לתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן-גוריון בהווה ובעתיד. על פי התחזית, בשנת 2018 יעברו בנמל התעופה בן גוריון 17 מיליון נוסעים. בשנים 2019 עד 2020 הצפי הוא של למעלה מ - 16 מיליון נוסעים.

מגמות בתעופה הבינ"ל והפנים ארצית:

יישום החלטת הממשלה לסגירת שדה דב והעתקת הפעילות המסחרית לנתב"ג.

יישום מדיניות השמיים הפתוחים – הגדלת הביקוש לטיסות.

גידול בביקוש של חברות Low-cost.

מיכון תהליכי נוסע יוצא ונכנס (כולל בטחון).

גידול מתמיד בתנועת הנוסעים והמטוסים.

תוספות השטח כוללות:

8 עמדות למטוסים רחבי גוף או 12 עמדות למטוסים צרי גוף.

בניית שלוחה E – הזרוע הרביעית.

הוספת 25 תאי מיון.

קווי הזנה למזוודות.

סלילת מסלול הסעה למטוסים בצד המערבי ולמטוסי A-380 בעוגה הצפון מזרחית וצפון מערבית.

תוספת רחבות חנייה למטוסים.

חשמל, תדלוק ומיזוג.

מערכת להנחיית מטוסים.

שטח תפעולי לאחסון.

Fourth ext.png

Fourth ext1.jpg