חיפוש באתר
 

מגדל פיקוח

פרויקט בניית מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג הולך ומושלם בימים אלה. המגדל משולב במערך הכולל של תכניות רשות שדות התעופה להגדלת הקיבולת והבטיחות של התעופה בישראל.

גובה: כ – 102 מ' לעומת 45 מ' של המגדל הקיים.

גובה החלונות בסוכת המגדל כ – 4 מ' המאפשרים ראייה של 360° מעלות.

שטח: כ – 5,000 מ"ר.

סיום בינוי: סוף שנת 2014.

הפעלה מבצעית: במהלך שנת 2015.

מיקום המגדל הנו באזור המערבי של הטרמינל. המיקום החדש יפצה על הקשיים בשדה הראייה ויתן מענה לצרכים עתידיים תוך התחשבות בפונקציות הפיקוח השונות. המיקום הסופי והגובה נקבעו בשיתוף עם מומחה בינלאומי של ה – FAA תוך חישובים מתמטיים שהתמקדו בזמני תגובה של פקח הטיסה. על מנת לאשר את המיקום הסופי, בוצעו טיסות מסוק יום ולילה. 

בסוכת מגדל הפיקוח החדש מתוכננות עשר עמדות פיקוח בסביבת עבודה נוחה ובטוחה יותר לביצוע עבודת הפיקוח ומיקום המגדל יאפשר שליטה טובה יותר על מערך המסלולים החדש. תוטמע שיטת עבודה חדשה בה שני פקחי טיסה יפקחו במקביל, האחד על מסלול הנחיתה והשני על מסלול ההמראה וזה יאפשר תפעול בלתי תלוי של מערך המסלולים וממילא גם את הגדלת הקיבולת בנתב"ג פי 2 מזו הנוכחית. מתחת לסוכה מתוכנן מתחם ובו ארבע עמדות פיקוח על רחבות החנייה למטוסים. עבודת הפקח במגדל החדש תחלוש על  כמות של כ-100,000 תנועות מטוסים בשנה.

המגדל יצויד בטכנולוגיות חדשות מהמתקדמות בעולם לרבות מערכת בקרה ושליטה קרקעית, מערכת לתיאום מידע מבצעי בין עמדות העבודה, מערכת לתמונה אווירית ועוד.

המגדל תוכנן כמבנה בעל רכיבים מרכזיים של בנייה ירוקה עם עיצוב אדריכלי ייחודי.

הפרויקט מנוהל ע"י חטיבת תכנון והנדסה ברשות שדות התעופה.

צפי לסיום עבודות הבינוי ובכלל זה התקנת הציוד המבצעי - דצמבר 2014.

 

מגדל הפיקוח החדש - הדמיה

 control.png

 

לפני

control2.jpg 

 

אחרי

contro3.jpg 

 

צילום: מוני שפיר