חיפוש באתר
 

אודות

שדה התעופה במחניים, מזרחית לראש פינה, נבנה בשנת 1943 על ידי השלטון המנדטורי של בריטניה.
בשנת 1968 הוסב שמו של השדה ל"שדה התעופה ע"ש יצחק בן יעקב", שהיה מחלוצי התעופה העברית בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי.

השדה פועל כשדה תעופה פנים ארצי. מיקומו הגיאוגרפי בלב הגליל מאפשר גישה נוחה לתושבי הגליל והסביבה. השדה משמש לתעופה מסחרית, פרטית  ולתעופה קלה.

מסלולי הטיסה נסללו בשיטה בלתי שגרתית, בה הונחו על הקרקע אבנים מהודקות מרובדות בשכבות ביטומן, עליהן הניחו רובד נוסף של אבנים קטנות יותר ומעליהן שכבת האספלט האחרונה.
המסלולים צולבים: 05 - 23 ו - 15 - 33 באורך של 1,080 מ', וברוחב 40 מ'.
על פי התקן הבריטי, סביב מסלולי הטיסה נסללו מסלולי הסעה היקפיים.

שעות פעילות שדה תעופה ראש פינה:
ימים א' – ה' : 18:30-07:00
ימים שישי וערבי חג : 17:00-07:00
ימי שבת וחג : 18:00-09:00
בתקופת הפעלת שעון קיץ: 19:00-09:00

היסטוריה

מאי 1948- עם קום המדינה, פועל השדה לשירות חיל האוויר הישראלי.
בשדה עוד קיימות עמדות  לחימה היסטוריות ומחסה מימי המנדט הבריטי.
מגדל הפיקוח וטרמינל לנוסעים לא נבנו עדיין.

שנות החמישים – לראשונה חברת ארקיע מתחילה את פעילותה המסחרית בשדה. מתוך צריף צנוע, אשר שימש טרמינל לנוסעים כמו גם מגדל לפיקוח טיסה, ניתנים שירותים לתעבורה האווירית.

1968 – התנועה האווירית מועברת לתחילת מסלול 33 ובמקביל מוקם שם טרמינל לנוסעים.

1971 – הקמת מגדל הפיקוח ותחנת כיבוי אש. תחנת הכיבוי וההצלה מוקמת ומצוידת ברכבי כיבוי חדישים, ושירותי הכיבוי פועלים לראשונה בשדה. שירותי הכיבוי שניתנו על ידי איגוד ערים - חצור הגלילית עד להקמת תחנת הכיבוי בשדה, מופסקים.

1994 – שיפוץ והרחבת טרמינל הנוסעים.

2015- שיפוץ ושדרוג מסלול ההמראה וטרמינל הנוסעים בשדה.